Riemenabwurf
- Bad Boy
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Re: Riemenabwurf
Da hat die erste Firma damals auch geschlampt.
Gerade innen voll den Dreck drin gelassen,nix gestrahlt und drüber verzinkt.
Aber weil selber gemacht is der Punkt bei dieser Scheibe beseitigt.
Gerade innen voll den Dreck drin gelassen,nix gestrahlt und drüber verzinkt.
Aber weil selber gemacht is der Punkt bei dieser Scheibe beseitigt.
'98 RACING-der Leistungsmäßig etwas nach oben streut
- geiserp
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Re: Riemenabwurf
klar gibt es die. nur die verbaut man ja nicht. kostet 60$ in der bucht.mammut wrote:einteilige Scheiben gibt es da nicht für den SR20 RWD Motor ?
fürs FWD Modell gibt es von Gspec schöne Sachen, wegen dem Offset ja leider nicht kompatibel
zu dem sündhaft teurem ATI Ding weiß ich auch nicht recht was man davon halten soll und ob die länger als die OEM Teile halten ?
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- geiserp
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Re: Riemenabwurf
Noch auf die Frage, was daran besser sein soll.
Wie BB richtig bemerkt hat, liegt der Riemen auf der Gummi gelagerten Scheibe. Beim ATI ist das nicht so, das Stahl Gewicht ist innen mit O Ringen gelagert (in goldener Farbe). Die äussere Hülle ist Alu (bei uns 'nur' das Servo). Servo dreht 11% langsamer, Klima und WP auch.
Hier als Tech Artikel der es genau beschreibt:
http://www.dragzine.com/tech-stories/en ... e-dampers/
Auszug:
"Since the crankshaft is basically a piece of high-strength steel, it acts as a nearly perfect spring. The damper, bolted to the free end of the crankshaft, helps to – yep, you guessed it – dampen the oscillations caused by combustion. A typical V8 engine at full power with no damper will eat itself within minutes, yet one equipped with a proper damper will yield millions of revolutions with ease
“If you look at the cutaway of our damper, we have a smaller-diameter ring on the inside (hub side), and a larger-diameter ring on the outside (outer shell side). I can put two different types of rubber in there as well, we use the softer material on the inside to tune the bottom and middle range, and then the harder elastomer on the outside takes over as the engine RPM increases – we use it to keep controlling that twist. Our damper also has a single ring that sits against each face that works to lock the inertia weight against the outer shell,” he explained."
Wie BB richtig bemerkt hat, liegt der Riemen auf der Gummi gelagerten Scheibe. Beim ATI ist das nicht so, das Stahl Gewicht ist innen mit O Ringen gelagert (in goldener Farbe). Die äussere Hülle ist Alu (bei uns 'nur' das Servo). Servo dreht 11% langsamer, Klima und WP auch.
Hier als Tech Artikel der es genau beschreibt:
http://www.dragzine.com/tech-stories/en ... e-dampers/
Auszug:
"Since the crankshaft is basically a piece of high-strength steel, it acts as a nearly perfect spring. The damper, bolted to the free end of the crankshaft, helps to – yep, you guessed it – dampen the oscillations caused by combustion. A typical V8 engine at full power with no damper will eat itself within minutes, yet one equipped with a proper damper will yield millions of revolutions with ease
“If you look at the cutaway of our damper, we have a smaller-diameter ring on the inside (hub side), and a larger-diameter ring on the outside (outer shell side). I can put two different types of rubber in there as well, we use the softer material on the inside to tune the bottom and middle range, and then the harder elastomer on the outside takes over as the engine RPM increases – we use it to keep controlling that twist. Our damper also has a single ring that sits against each face that works to lock the inertia weight against the outer shell,” he explained."
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